Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2009 18:56 - Ваканция
Автор: victorelud Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1089 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 10.08.2009 19:10


Така! Излязоха и финансовите резултати за второто тримесечие на 2009г. и както излиза отново ще получавам голям бонус! Даже се говори, че този бонус щял да е своеобразен рекорд и да надвишава всичко плащано досега, дори и през страхотната за инвестиционните банки 2007 година.

Макар и януари и физическото плащане на парите да са още доста далече във времето, макар и да има немалка възможност икономиката да се скапе през следващите 5 месеца и отново да има отписвания на активи, аз реших да си подаря една скъпа ваканция, която да съответства на парите, които смятам да взема (или по-скоро смятам, че ми се полагат) в началото на 2010.

Отне ми точно 10 секунди да реша къде ще почивам. Просто написах "къде е най-скъпо" в Google и първото което излезе бе Сен Тропе.

Така да е! Ще почивам в Сен Тропе.

 

Въобще не се занимавах да си купувам дори билет. Знаех, че златната ми American Express (която междувпрочем е корпоративна, но аз обикновенно обичам да премълчавам този факт) ми гарантира качването във всеки полет на British Airways. Знаех, че ще ми намерят място дори и ако трябва да седя на мястото на пилота, а той да пътува прав.

 

Когато пристигнах на летището там гъмжеше от хора. Тълпи от летовници мъкнещи тежки куфари и препълнени чанти се бутаха един в друг като стадо овце на паша.

 

Номерът със златната карта не проработи и се наложи да се редя на опашка, за да си купя билет. Не можех да разбера защо карат пътуващите в първа класа да чакат с тези пътуващи "отзад на самолета", както обичах да наричам economy класата.

Преди години бях пътувал по работа с един аналист от моя екип и през цялото време на полета докато той работеше върху финансовия модел на своя лаптоп, аз го заплашвах, че ако обърка нещо ще го пратя да седне "там отзад" и заплашително посочвах пердето - там където никога не му се беше налагало да пътува. Всъщност и на мен.

До преди години мислех, че зад пердето е багажното отделение на самолета или пък че там държат горивото за полета. Никога не съм и предполагал, дори и в най-налудничавите си представи, че там могат да сложат да седят хора.

Трябва да призная, че никога не съм интересувал да погледна точно за какво става въпрос в economy класата, но знам че е ужасно, чувал съм че често стават побойща, могат да те оберат или даже наръгат и трябва да се редиш на опашка пред тоалетната - все неща достатъчни да изплашат всеки банкер.

 

Оказа се че освен за билет имам привилегията да се редя на една и съща опашка с всички и за проверката на ръчния багаж. Защо въобще имам златна кредитна карта?!?

На опашката пред мен беше семейство от ада! Бащата, който подслушвайки разговора им разбрах, че се казва Дейв, беше около 40 годишен бандит с бръсната глава, облечен с анцуг, потник и с много затворнически татуировки по ръцете. Кецовете му бяха нови чисто бели Адидас, които несъмнено бе задигнал вчера от някой магазин или пък бяха купени от "един пич в кръчмата, но не мога да се сетя за името му, г-н полицай". Имаше обица с "камък" от стъкло и навъсена физиономия, която още повече ме наведе на мисълта, че несъмнено скоро е пуснат от затвора или от друг подобен институт със забранителен режим.

Майката имаше вид (а сигурно и съвпадаше по килограми) на малко китче. Около нея се разнасяше евтината миризма на одеколона, с който буквално се беше заляла тази сутрин примесен с вонята на манджа - без съмнение вчера бе готвила със същите дрехи, с които днес пътуваше. Под късите й ръкави също личаха множество татуировки, но дори и за човек не разбиращ от изкуството на рисунките по тялото, ясно личеше че е прекарала известно време в различен затвор от този, в който сигурно бе лежал мъжа й.

Децата им, две момчета на около 11-12 години гледаха даже по-злобно и от баща си. "Мен ли ме зяпаш, бе? Искаш ли да ти вкарам една дясна?"

Въпреки крехката им възраст, всяка второ дума бе вариация на "шибан" и "шибано". Поне докато майка им не им направи забележка да "спрат с шибаното псуване".

 

Това, което ме дразни най-много е не това, че трябва да сложа моя перфектен багаж на Louis Vuitton с три пъти обработена кожа и златни ципове за проверка до тяхните парцаливи сакове на Адидас, в които несъмнено бащата е пренасял трева преди да го хванат от полицията, а нещо много по-възвишено. И това са социалните помощи, от които тези хора живеят и които идват директно от моите данъци. Като се замисля, с данъците които съм платил върху бонуси през последните две-три години, сигурно издържам едно цяло село пълно с идиоти. А за времето откакто работя, сигурно съм подпомогнал поне едно малко градче пълно с такива хора. Даже е доста несправедливо, че досега не са кръстили това градче на мое име след като аз от години плащам за тяхните социални падения.

 

Единственото, което прави тази неработеща, неучила и неспособна на нищо сган е безкрайно да консумира и да се плоди, е и малко да се посбива по кръчмите, стига да има кой друг да плати сметката.

Всъщност, айде да не кръщават града на мое име. Бих се съгласил и първородните синове на всички тях да носят моето име и да се казват Виктор!

 

Чакам вече повече от 5 минути на опашката и започвам безкрайно да се изнервям. Изведнъж ме обзема страховита мисъл - ами ако не мога да излетя в отпуска и да отпразнувам огромния си бонус, защото шепа паразити се туткат на летището?

Пред рентгеновите машини за проверка на багаж има странно раздвижване. Виждам няколко човека да притичват натам, а една от проверяващите полицайки нервно да говори по радиостанцията.

Вече наистина не издържам и тръгвам да разбутвам паразитите, за да мога да си пусна багажа за проверка.

"Извинете ме! Може ли да мина?" успява да ми проправи път на първо време. Не е обаче достатъчно бързо и затова решавам да разбутам още повече тълпата пред мен. "Отдръпнете се моля. По-бързо! Трябва да мина" - успявам да изненадам и себе си с авторитарния си глас. Хората ме гледат учудено, но ми правят път. Дори виждам полицайката, която до преди малко говореше по радиостанцията, да ръкомаха и да прави сигнали на всички да ме пуснат да мина. Не знам как, но сигурно е разбрала, че съм притежател на златна кредитна карта и би било нормално моя багаж да бъде проверен преди този на другите.

Идвам почти до рентгеновите машини, когато виждам какво е предизвикало странното раздвижване в опашката. Няколко жени и двама гранични полицай са коленичили до мъж с посивяла коса и намачкан костюм. Той лежи безпомощно на земята докато една от жените се опитва да му направи изкуствено дишане.

"Сигурно се е насмукал вчера като гъба и сега му е прилошало от жегата", мисля си аз докато почти стъпвам отгоре му продължавайки към заветната цел - рентгеновата машина за проверка на багажа.

"Доктор ли сте?", пита бързо единия от полицайте. "Елате бързо и помогнете, не напипваме пулс".

"Не", отговарям кротко аз, "инвестиционен банкер съм. Пътувам в първа класа. Идвам да ми проверят багажа, че ще закъснея".

За момент поглеждам към кадифеното си сако на Gieves & Hawkes, панталоните си Paul Smith в цвят екрю и мокасините на Gucci, за да се уверя дали всичко е наред. Всичко е както си трябва и така и не разбирам защо глупавия полицай е решил, че съм някакъв си доктор след като и без да ми висят етикетите по дрехите си личи че работя в огромна инвестиционна банка.

 

Зад мен се разнася вълна от недоволство и мърморене. Аз естествено не обръщам внимание. Приемам нещата филосовски - все пак съм на върха на социалната пирамида и е нормално простолюдието и въобще представителите на по-ниските социални прослойки да ме мразят. Махвам пренебражително с ръка и взимайки в ръце чантите си на LV, се запътвам към паспортната проверка.

Подавам паспорта си на граничния полицай, но все още чувствам вълната от хули и недоволство, която се удря в гърба ми. Други може би това би ги притеснило, но мен не. Като банкер съм имунизиран към чувствата на обикновенните хора, пък и имам много здрав гръб - резултат от ежедневни тренировки във фитнес залата на банката.

 

Вече пия трета чаша шампанско в самолета. Седя естествено на седалка 1А - единственото място където бих седял когато пътувам с обществен въздушен транспорт, а не с частните самолети на моите клиенти или корпоративния джет на банката.

Отново съм раздразнен от факта, че полета се бави. Сигурно чакаме онзи пияния, на когото му беше прилошало и сега излитането ще се забави с цели 5 или 10 минути.

Скучно ми е и решавам да заговоря една от стюардесите, за да убия времето до излитане, а и евентуално да мога да я впечатля с това къде работя и с какво се занимавам.

Разговорът започва много добре като дори аз решавам да покажа загриженост и питам дали човека, на когото му беше прилошало се чувства по-добре. От нея обаче разбирам, че предположението ми се е оказало неправилно - човекът бил получил инфаркт и починал, а някакъв си инвестиционен банкер го стъпкал отгоре му докато умирал само и само да си сложи багажа на лентата преди другите и да се качи в първа класа.

И двамата започваме да гледаме към другите пасажери и се чудим кой ли може да е. Скоро след това загубвам интерес да си говоря със стюардесата.

 

Вече сме във въздуха. Аз пия четвъртата си чаша Jouet Belle Epoque и ям ягоди с шоколад и сметана.

Неволно се заглеждам в синьото перде сложено накрая на първа класа и се замислям какво ли става отзад. Представям си как Дейв се бие със синовете си кой от тях да вземе последния сандвич с туна и царевица от стюардесата или пък жена му, която след като е изпила вече 3 големи бири е припаднала с отворена уста върху плъсгащaтa се масичка за хранене, а от устата й се стича дълга топла лига.

Сигурно скоро ще спрат климатика в тяхното отделение, за да може да стане топло и задушно и да може стадото най-накрая да заспи като по този начин да се сведе до минимум риска от всякакви побоища и пиянски скандали по време на оставащия полет.

Единствено се чудя кога ще се разнесе гръмогласното пиянско хъркане изотзад синьото перде и дали ще раздадат слушалки за музика в първа класа, за да не трябва да го слушаме.

Бавно се отпускам на седалката си и се унасям. Почивката започва доста интересно, макар и чакането по опашки и многото ненужни забавяния да ме бе напрегнало ненужно много.

Ще бъде хубава почивка. Сигурен съм.




Гласувай:
0



Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: victorelud
Категория: Лични дневници
Прочетен: 32289
Постинги: 5
Коментари: 10
Гласове: 246
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол